Man kan säga att jag hade det på känn, men att resultatet skulle bli SÅ tydligt var inget jag hade räknat med. Nedan följer en lista på 2006 års mest belönade TV-kampanjer i Gunn Report. Under varje kampanj står högsta ansvariga kreatörer (Executive Creative Director, eller när det saknas Creative Director.
1. Sony Bravia Paint, Fallon London
Richard Flintham, Juan Cabral
2. Ariston Aqualtis, Leo Burnett Italia
Enrico Dorizza, Sergio Rodriguez,
3. Coca-Cola Happiness factory, Wieden & Kennedy Amsterdam
John Norman, Al Moseley
4. Skittles Beard/trade/leak, TBWA\Chiat\Day
Gerry Graf
5. Combos Grace/heart-to-heart/fever/videogame, TBWA\Chiat\Day New York
Gerry Graf
6. Toyota Humanity, Hakuhodo
Hideyuki Tanno, Tetsuya Tokimatsu, Masahiko Ishii
7. Dove Self-Esteem Fund Evolution Ogilvy & Mather Toronto
Janet Kestin, Nancy Vonk
8. Coca-Cola Videogame, W&K Portland
Dan Wieden, Jon Jay
8. Axe 3 Body Spray Crashes, VegaOlmosPonce
Hernán Ponce
10. Happy Dent Teeth Whitening Gum Palace, McCann Erickson
Prasoon Joshi
Den enda kampanjen som inte bara är snygg, rolig eller glimten i ögat-finurlig, utan tar tag i ett allvarligt ämne på allvar är Dove Evolution.
Titta igen på vem som gjort vilken kampanj. Jag tror inte att det är en slump.
Andra bloggar om: feminism, reklam, reklambranschen
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
0 kommentarer:
Skicka en kommentar