onsdag 30 april 2008

Reklampaus


Tittar på Tidemans straffsparkar på tv8 webbtv och i reklampausen såg jag en av GB's nya reklamfilmer för Carte D'or. Ett av argumenten var "Smaken av äkthet".

Kalla mig gärna gammaldags, men:

Innehåll
Vaniljglass med naturligt extrakt av vanilj från Madagaskar. Skummjölk, glukos-fruktossirap, socker, vegetabiliskt fett, vasslepulver, emulgeringsmedel (E471), stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl, karragenan), färgämne (annattoextrakt, kurkumin), vaniljstångbitar, naturligt vaniljextrakt, arom.
Volym / Vikt: 1 liter / 500 g Sylt/Juice
Kj / Kcal / 100g: 850 kj (203 kcal) Mjölk/Laktos x
Protein g / 100 g: 3 g Gluten
Kolhydrater g / 100g: 28 g Ägg
Fett g / 100g: 9 g Nötter


Sötningsmedel

OBS! Vi kan ej garantera till 100% att en glass inte innehåller spår av andra ingredienser då många olika sorters glassar tillverkas i samma fabrik. Observera även att innehållet i en styckesaksglass kan skilja sig åt från samma glass som finns i multipack. Läs därför alltid innehållsförteckningen noga på den aktuella förpackningen! Om receptförändringar sker ger alltid den aktuella förpackningens ingrediensförteckning korrekt information om innehållet.

Andra bloggar om: , ,

1 kommentarer:

lord Fredruk sa...

Dumt kort och gott. Finns väl knappast någon konsument som associerar naturlighet med Unilever? Hästhandlarförfarandet påminner om den mörka medeltidens mirakelmedelreklam. Kom och köp! GB:s rekorderliga elixir, hjälper mot allt ifrån flintskallighet till hälta.
Välkommen tillbaka förresten. Jag har saknat dig