torsdag 17 juli 2008

Varumärkesstrategi


En del restauranger har fattat vad som krävs för att bli kungar hos barnfamiljerna. Ingen happymeal. Däremot leksaker. Ritblock. Soffor. Och 'busman'. Halv portion plus läsk o glass. Det bästa av allt: Föräldrarna får bra mat, snygg miljö, bra service. Ingelstorp restaurang några minuter från rikskända olof viktors bageri. Rekommenderas.

2 kommentarer:

lord Fredruk sa...

Något jag minns från min tid vid spisen var att föräldrarna nästan alltid fick bra mat. Barnen fick däremot hålla tillgodo med rena rama slaktavfallet.
Jag vet inte hur många krogar jag jobbat på där barnmenyn bestod av:
• Korv med pommes
• Hamburgare med pommes
• Spagetti med köttfärssås
Kan tro att kosten blir aningen näringsfattig efter fyra veckors semester.
Heder till de restauranger som skippar barnmenyn och istället kör med barnportioner.

Lium Sweden AB sa...

Schysst blogg. Den skall jag läsa. Kram Richard Lium