Skittles har under en längre tid gjort världens bästa reklam.
Pinata
Leak
Touch
Listan kan enkelt göras längre.
Senaste månaden har de gjort den kanske mest avancerade sociala mediesatsningen av ett stort varumärke då de gjort om sin startsida till en Twittersökning, Facebooksida, wikipedia.
För en bra översikt av det har David Armano på Critical Mass skrivit mycket bra och klokt.
Deras senaste reklamfilm har nu gjort sin premiär via Facebook.
Synd att den håller en så oerhört mycket lägre nivå än de brukar. Annars är det ett nästan perfekt case på hur man ska arbeta.
Nytt kanalval - check
Nytt sätt (för ett större varumärke även om Modernista och Albert Ken gjort liknande saker i mindre skala) att använda Wikipedia, Facebook och Twitter - check
I linje med varumärket - check
Belöna fans genom tillgång till innehåll tidigare - check
Mycket intressant att choklad både i USA och England är de som drar gränserna framåt. Skittles och Cadbury.
Och hur ser det ut i Sverige då?
Man kan nog säga att vi har en bit kvar.
tisdag 10 mars 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
0 kommentarer:
Skicka en kommentar