måndag 29 oktober 2007

Hello World

Vi gör ett nytt försök. Har märkt att jag vill skriva av mig och att blogguppehållet var bra på det sättet. Har inte riktigt bestämt vad jag kommer att skriva om på den här bloggen, men jag tror att den kommer att vara mer personlig och mindre bloggroll-refererande än vad Moneyreklam till slut blev.

Mina favoritbloggar brukar innehålla två element.
- Ett nördelement, som är det jag uppskattar hos bloggar jämfört med "vanlig" media. Alla som bloggar om ett ämne gör det för att de älskar sitt ämne mer än ngt annat. Många journalister skriver om ett ämne för att de får betalt för att göra det och för att de har fått i uppgift av sin chef att skriva om det ämne.
- Ett personligt element. Även fast bloggar snabbt brukar hitta sin form och bloggpersonen inte behöver vara exakt som den vanliga personen, så är det personliga jätteviktigt. Jag uppskattar att läsa en text som inte skrivs av eller för ett företag eller mediehus;
Många (inte alla, men många) texter vinner ofantligt på att få vara subjektiva, tyckande och introverta.

Jag tror att den här bloggen kommer att röra sig i de två riktningarna. Nörd och personlig.

Min länklista återspeglar nog ganska väl vilka ämnen som intresserar mig och som jag kommer att uppehålla mig kring.

0 kommentarer: