fredag 29 augusti 2008

Dagens Tekniktips. Och lite om Annonsörföreningen.

Den här har jag fått från flera olika ställen, bland annat Faster Future och Cloud nine, men den här videon singlade runt hela Internet igår.
Om ni har fem minuter över, kolla. Sen installerar ni och gör ert Internet bättre. Ett litet steg mot redan uttjatade 3.0-beteckningen, men ett stort steg för din egen webbupplevelse. Ubiquity från Mozilla Labs.


Ubiquity for Firefox from Aza Raskin on Vimeo.

Efter videon är ni sålda. Ladda ner Ubiquity här.

ps apropå produktdemos som marknadsföring. Kolla in vad Wieden & Kennedy gör för Google i Japan.



ps2 är det inte konstigt att Annonsörföreningen gör en kampanj där man säger att en kampanj där man sålt något med mördande reklam ska premieras? Att en bra kampanj för en dålig produkt är lyckad? Jag vore en idiot om jag inte fattade ironin, men if you really think about it. Är det verkligen så? Det är ju iofs inte första gången som Annonsörföreningen köper dålig reklam. Om Sveriges annonsörer köper dålig reklam från de bästa arbetsgrupperna på de bästa byråerna borde man fråga sig om de verkligen är bra på att skriva briefar och ge tydlig feedback. Eller samarbeta? Är det här kanske ett skomakarens-barn fenomen?

0 kommentarer: