Hög budget och höga ambitioner och låg leverans brukar vara anledningen till magplask.
Gevalia har köpt Sveriges dyraste (?) annonsformat, nya big bang på aftonbladet.se.
De har flugit helikopter långt långt bort.
Och de har plumsat rätt ner i havet.
En helt obegriplig film.
En usel kampanjwebb med ALLA fel man kan hitta. Varför går det exempelvis inte att se på de gamla reklamfilmerna utan bara titta på bildspel?
För tio år sedan var Gevalia Sveriges bästa och mest respekterade reklamköpare. Hall & Cederquist gjorde magisk reklam och banbrytande event/nya medielösningar.
Och nu?
Det ser ut som om det är gjort i Tyskland.
fredag 12 september 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
4 kommentarer:
För tjugo år sedan var Gevalia en ännu bättre köpare.
Det här var väl senaste spiken i en hemsk varumärkesdränering som pågått ett tag.
En dålig idé som var så gammal och svag att man tvingades filma på andra sidan jorden. Underkänt åt alla, men mest åt köparen som ville åka helikopter.
När man läser det här inser man att dom kanske borde döpt det där paketet till Big Ben istället.
Här är filmen, jag har varit tvungen att sitta på mina fingrar i flera dagar för att inte lägga upp den för tidigt (Aftonbladet skulle ju ha den först - så jag fick lova dyrt och heligt att inte posta den tidigare.)
http://commercial-archive.com/node/145482
Håller med som fn.
Skicka en kommentar