måndag 1 september 2008

Några ömma slag mot munnen

1. Fantastisk "anti"-reklam. Apples reklam dissikeras på ett extremt träffande och elakt sätt. Titta.


2. MUF kan man verkligen ha olika åsikter om, men jag är djupt imponerad över deras initiativ att öppna upp verksamheten och "släppa kontrollen." (Förra SSU-bossen och numera Primekonsulten Niklas Nordström skriver bra om det här med att släppa kontrollen på Newsmillbloggen, apropå Barack Obamas kampanjande i sociala media). Läs mer här och här om MUF. Konstigt att deras nya webb och öppenhet inte har diskuterats mer idag.

3. Newsmill har onekligen en god tanke; "ring p1" med proffs, amatörer, sökbart och delbart. Frågan är hur många som är intresserade en längre tid.

Det är ju inte så att PM Nilssons och Leo Lagercrantz content är det som sålt Expressen varje dag. (=hur många vill läsa debattartiklar, jämfört med hur många vill läsa skvaller, om kändisar, och sport). Däremot; det är en extremt livlig debatt redan. Det förvirrade inlägget av Jessica Sandén och Cecilia Gyllenhammar är ju redan legendariskt/ökänt (och med 630 kommentarer ett av de mer kommenterade blogginläggen hittills). Jag hoppas att det går bra för Newsmill. Sverige behöver en sådan här motvikt till de traditionella debatt och ledarsidorna.

4. Det var bättre förr. För 98 år sedan om man ska vara exakt.

NY Times grafik är världens bästa.

0 kommentarer: