Den här dagen har innehållit följande:
1.
Idéarbete och research inför ett frukostseminarium jag ska hålla.
Kladd:
2.0timmarswebben
mindparkpresentationer på slideshare/statistik
Fokusera på det du kan påverka, Ola Skinnarmo
Go fish where the fish is/Brit stakston
Tiger woods
Gamla presentationen? Bygga varumärke på andra sätt än reklam? Vad kan återanvändas`?
Vad betyder alla buzzwords och är det något för oss?
Branded entertainment
Branded utility
Marketing as a service
Social media
Seminarium om hur Internet har förändrat marknadsföring och affärsutveckling i grunden. Några framgångsrika exempel på hur företag utnyttjar de nya plattformarna till att nå ut till nya målgrupper och öka nyttan för befintliga.
Reklam är som en svart punkt på ett vitt papper, man flyttar på punkten lite fram och tillbaka; varför gör man inget av hela pappret? Micael Dahlén
Barack Obama – reklamen i tvspel
4 kinds of social media
Always in beta
http://darmano.typepad.com/logic_emotion/2008/10/the-4-kinds-of.html
alla pratar om dig hela tiden (ta med några citat och länkar från deltagarbolag): frågan är vad du gör åt det
quiet please-bilden
second opinion/newsmill
very much logo/adspace pioneers/wenderfalk ; andra sociala media-ftg?
Google-sökord/toppen av listan (jag=knark+reggae)
Bloggar.se vs aftobladet toppnyheter
Twingly
Ungdomars medievanor/undersökningen
Undersökningen från wii
4 kinds of free
man litar på vänner – köpbeslut
paul krugman blog
carl bildt-krishantering
fra
statistik bloggar
statistik bloggläsande
statistik wikipedia
A great way to think about planning
från brand new av Gareth Kay
"I receive 500,000 discrete bits of information today, of which maybe 25 are important. My job is to make some sense of it."
--------------------
2.
Skriver text om sex att läggas in i puff för mycket stort och seriöst företag.
--------------------
Slutsats: Arbetet som planner är mycket omväxlande.
tisdag 28 oktober 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
0 kommentarer:
Skicka en kommentar