tisdag 20 november 2007

Short messaging service



Ok, jag är INTE målgrupp; det är jag väl medveten om. Jag vet inte heller hur PEABs mål ser ut, eller vad målgruppen jobbsökande byggingenjörer tycker om dem.

Det jag vet är följande;
- Antingen har man ett jobb och en jobbmobil
- Eller så är man arbetslös eller studerar.

Om man har en jobbmobil vill man förmodligen inte få obestämd mängd info av PEAB; vad betyder info direkt i mobilen? Hur mycket info, vilken typ? hur ofta, hur länge?

Men ok, det kanske är arbetslösa och studenter (dvs studenter som är 20-25 år, uppfödda med Internet och ny teknik; som smsar och MSNar mer än de mailar, som dessutom eftersom de har valt byggteknik är matematik och/eller datorintresserade) som är målgrupp.

Då är det säkert ngt väldigt bra de får, de som nappar?

--------------------------
PEAB
Hej! Kul att du är intresserad av Peab. det går bra för oss och vi behöver bli fler. Sök jobb och läs mer på peab.se/framtiden. Ses där! Vännerna på Peab.
--------------------------
Ett sms med information som redan står i annonsen?
Med en hänvisning till webben; samma som redan står i annonsen?


Jag gissar att det är så här:
Målgruppen är INTE arbetssökande utan DI-läsare som ska tycka att PEAB är moderna och nytänkande; och även fatta att det går bra för Peab.
Bra så, en del går säkert på det; men hade det inte varit smartare isf att göra två kampanjer; en rekryteringskampanj och en B2Bkampanj?
För rekryteringskampanjen träffar snett
Och B2Bkampanjen säger INGET om Peab

Det här börjar urarta till en klagoblogg, nästa inlägg ska vara positivt, lovar! Men det här var så dåligt att jag bara var tvungen.

Andra bloggar om: , , , ,

0 kommentarer: