fredag 16 maj 2008
Campaign vs Media
(Fullt läsbart foto av första delen av artikeln som jag skriver om).
På utmärkta bloggen same same but different skriver Sofia Mirjamsdotter (the real mymlan) och Niclas Strandh (Researcher/Deepedition) om media.
I sitt senaste inlägg reflekterar Sofia till den debatt som uppstod då Niclas lade ut en artikel från Dagens Media, som bland annat innehöll en intervju med honom själv och som Rolf van der Brink på Dagens Media ville fakturera honom för.
Nästan samma sak har hänt i England.
- Campaign har gjort en bloggintervju med några av de
mest profilerade plannerbloggarna; Richard Huntington (Planning director på Saatchi & Saatchi, Adliterate), Simon Veksner (CD på BBH, Scamp), Ben Kay (CD på Lunar BBDO, If this is a blog then what's christmas), Neil Christie (VD på Wieden & Kennedy London, Welcome to optimism) och Faris Yakob (Strateg på Naked NY, Talent imitates genious steals).
Med två undantag:
1. Hela bloggintervjun ligger ute i sin helhet. Här (man måste vara registrerad, men det går fort och är gratis).
2. Och artikeln som fullt läsbar pdf finns här.
Håller med Sofia; Att det ska vara så svårt att göra samma sak här?
Andra bloggar om: planning, transparens, media, oldschool, dagensmedia, campaign
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentarer:
För min del är det hela utagerat för länge sedan - men det är intressant: varför välja att inte lägga ut saker? Det var en bra artikel som med mer öppenhet kunde positionerat Dagens Media mycket mer.
Skicka en kommentar