onsdag 25 juni 2008

Bra telereklam

Reklamfilmer, så bra att de funkar som viraler*, det är vi inte bortskämda med i Sverige.

Bra målgruppsinsikt, bra genomförande, bra konsekvens.
Tele2, Forsman & Bodenfors och Felix Herngren. Mycket imponerande.








Intressant sak dessutom: första gången någonsin (?) som Sveriges elakaste, mest enögda och mest negativa publik - artikelkommentarerna på Dagens Media - i stort sett är positiva!



Andra bloggar om: , , , , , ,

När jag skriver funkar som viraler menar jag att de är så bra och roliga att jag tror att de kommer att spridas vidare om de har gjort det hela rätt och smart (och hjälpt filmerna på traven). Jag menar också att jag tycker att de är bra i sig och inte behöver ngn directors cut eller speciell version som är särskilt lämlig att skicka vidare. Viral som ord har ju blivit lite samma som indie. Mer en typ av film (resp musik) än den urspungliga betydelsen.

2 kommentarer:

Ulrika Good sa...

Tack! Dom hade jag missat.
Underbara.
Jag har sett printen och tänkt att det måste finnas film till det här. Men är det bara viralt och YouTube, inget på tv?

Elias Betinakis sa...

Tror att merparten är på TV.
Såg nu att de bara har i snitt knappt 2000 visningar. Det betyder väl att de inte seedats överhuvudtaget. Obegripligt av kunden eller "världens bästa mediebyrå". För Tele2-filmerna är ju jättebra.