måndag 23 juni 2008

Och nu. Reklam.

1. Min favorit av guldvinnarna i film i Cannes.

Bra reklam för tandkräm? Vem kunde trott det.
Byggt på den fantastiska idén - you can say anything with a smile.



2. För övrigt - om man sammanfattar alla Cannes Grand Prix i en tabell, så blir den så här:
USA 5
Japan 3
Storbritannien 2
Indien 1
Norge 1
Sverige 1
Sydafrika 1

Sverige har ett Grand Prix mer än Brasilien, än Argentina, än Holland, än Frankrike, än Tyskland. När man tänker på det är det ju helt makalöst.

3. Kolla på det här:

a) synopsis för Cadbury Gorilla (den mest diskuterade reklamfilmen i plannerbloggningens historia):

We hear 'In the air tonight' by Phil Collins as we realize we're in front of a calm looking gorilla. 'I've been waiting for this moment for all of my life…' The ape stretches its neck like a heavyweight boxer would do before a fight. He's sitting in front of a massive drum kit as the best drum fill of the history of rock is coming. The Gorilla knows this. He smashes the drums phenomenally - feeling every beat. The camera leaves the ape and his drum. United, the way they are meant to be.

En kund som köper den reklamen för en mjölkchoklad måste vara den modigaste som finns.

b) Arbetsgrupp

Har någon någonsin varit AD, Copy, CD och Regissör för en Grand Prix vinnare i film?



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

0 kommentarer: